گیاهان آپارتمانی

علل زرد و قهوه ای شدن برگ گیاهان خانگی

علل زرد و قهوه ای شدن برگ گیاهان خانگی
وبلاگ ما

علل زرد و قهوه ای شدن برگ گیاهان خانگی

گیاهان آپارتمانی

دلایل زرد و قهوه ای شدن برگ گیاهان خانگی را بشناسید

شما یک گیاه آپارتمانی زیبا خریداری کرده اید ، آن را نزدیک پنجره ای روشن قرار داده اید و ظرف یک هفته برگهای آن زرد و قهوه ای شده یا حتی می ریزند. چه اشتباهی کرده اید؟ برای پاسخ به این سوال ، باید بتوانید به برخی از سوالات در مورد گیاه خود ، محیط آن و مراقبت هایی که از آن انجام داده اید پاسخ دهید.در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

علل زرد و قهوه ای شدن برگ گیاهان خانگی

  • گیاهان خانگی خود را بشناسید

قبل از خرید گیاه ، درباره نیازها و نیازهای خاص آن تحقیق کنید:

  • این گیاه چه نوع خاکی را ترجیح می دهد؟
  • چه میزان و چه نوع نور خورشید یا سایه ای نیاز دارد؟
  • چه مقدار آب کافی است (و چه مقدار زیاد)؟
  • گیاه به چه نوع کودی نیاز دارد. و چند بار به آن غذا بدهیم؟
  • آیا این گیاه مستعد آفت یا انگل است؟ اگر چنین است ، چگونه می توان آفات را از بین برد و گیاه را ایمن نگه داشت؟
  • آیا این گیاه به رطوبت اضافی نیاز دارد؟

  • چه عواملی باعث برگهای قهوه ای می شود ؟

حتی با بهترین مراقبت ، برگهای قهوه ای در بسیاری از گیاهان خانگی تقریباً رایج است. به خاطر داشته باشید که ممکن است کاملاً طبیعی باشد که برگهای پایینی گیاه ابتدا زرد کم رنگ شوند ، سپس قهوه ای شده و بریزند. این برای بسیاری از گیاهان گرمسیری هنگام رشد اتفاق می افتد. با گذشت زمان ، گیاه یک ساقه برهنه ایجاد می کند.

دلایل قهوه ای شدن برگ های گیاه

دلایل قهوه ای شدن برگ های گیاه

با این حال ، در برخی موارد ، برگهای قهوه ای نشانه مشکلاتی است. اگر تعداد زیادی برگ در حال ریزش است ، اگر بسیاری از برگها به یک باره قهوه ای می شوند ، یا اگر برگ های بالایی شروع به قهوه ای شدن می کنند ، گیاه شما ممکن است یک یا چند مورد از مشکلات زیر را تجربه کند:

نور کافی نیست

اگر برگهای پایین شروع به قهوه ای یا زرد شدن می کنند ، ممکن است گیاه نور کافی دریافت نکند. اگر تغییر رنگ در کنار گیاه دور از منبع نور باشد ، احتمالاً نور بسیار کمی دریافت می کند.

گرمای زیاد

این امر اغلب همراه با آب کم اتفاق می افتد ، اما گرمای زیاد باعث می شود که برگ ها فر شوند ، حالت سفت و سختی پیدا کنند و سپس بریزند. اگر گیاه پژمرده است ، آب را زیاد کنید. اگر بقیه برگها سالم هستند مقداری جریان هوا برای خنک شدن گیاه ایجاد کنید.

نقش آب کم در قهوه ای شدن برگها

گیاهان کم آب ابتدا پژمرده می شوند و سپس برگها قهوه ای می شوند و می ریزند. این اتفاق اغلب از پایین به بالا اتفاق می افتد ، اما ممکن است از برگهای بیرونی گیاهان بوته دار نیز شروع شود.

رطوبت خیلی کم

اگر قهوه ای شدن فقط به نوک برگ محدود شود و حاشیه برگ آن هنوز سبز باشد ، ممکن است گیاه رطوبت کافی دریافت نکند.رطوبت کم نیز ممکن است باعث ایجاد لکه های سیاه روی برگ شود.

علل قهوه ای شدن نوک برگ گیاه

قهوه ای شدن نوک برگ گیاه

  • ۶ علت شایع زردی برگها در گیاهان خانگی

زرد شدن برگها در گیاهان خانگی می تواند ناشی از شرایط مختلفی باشد. گاهی اوقات علت واضح است ، به این معنی که می توانید بلافاصله آن را تشخیص داده و برطرف کنید. زمان های دیگری وجود دارد که مشکل بیشتر یک معما است. در این موارد ، باید سعی کنید هر بار یک چیز را تغییر دهید تا زمانی که شاهد بهبود گیاه خود باشید.

حتی بعد از اینکه مشکل را برطرف کردید ، با این وجود به مرور زمان برگهای زرد رنگ می ریزند. نگران نباشید ، اگر گیاه سلامتی خود را بازیابد ، ممکن است در فصل رشد بعدی برگهای جدید پر شوند. پرورش گیاه همیشه مورد صبر و حوصله است. تمام تلاش خود را برای از بین بردن این دلایل رایج زردی برگ انجام دهید ، سپس منتظر بمانید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.

۱ – استرس رطوبت در زردی برگها

آبیاری بیش از حد یک گیاه خانگی متداول ترین عامل زرد شدن برگ های گیاه است .بسیار مهم است که گیاهان گلدان را به اندازه نیاز آبیاری نمایید.

اگر گیاهی با برگ های زرد دارید ، خاک گلدان را بررسی کنید. خشک است؟یا خیس شده است؟

اگر گیاهان آب کافی دریافت نکنند ، برای صرفه جویی در مصرف آب ، برگ می ریزند. قبل از ریزش ، برگها معمولاً زرد می شوند. اگر خاک خشک است و این اتفاق می افتد ، یک برنامه منظم آبیاری برای گیاه خود تعریف کنید.

علل زردی برگ در گیاهان خانگی

زردی برگ در گیاهان خانگی

آب زیاد می تواند به اندازه آب کم برای برگها مضر باشد. هنگامی که خاک به خوبی تخلیه نمی شود ، مصرف بیش از حد آب خاک را غرقاب می کند و سیستم های ریشه به معنای واقعی کلمه می توانند غرق شوند. بدون اکسیژن ، ریشه ها شروع به مردن می کنند.

۲ – پیری طبیعی

با پیر شدن بسیاری از گیاهان ، برگهای پایینی زرد شده و می ریزند. این موضوع یک قسمت طبیعی از رشدگیاه است.در این صورت نگران نباشید. اگر گیاه خیلی لگی (افتاده) شد ، ساقه اصلی را اصلاح کنید تا رشد و شکوفایی جدیدی ایجاد شود.

۳ – تاثیر سرما در زردی برگ

سرما روی گیاهان گرمسیری تاثیر داشته و باعث زرد شدن و ریزش برگها می شود.اگر گیاه شما در تابستان نزدیک دریچه تهویه مطبوع یا در زمستان نزدیک پنجره سرد است ، آن را به مکانی کم تلاطم منتقل کنید.

به آن توجه داشته باشید و ببینید آیا برگهای زرد بیشتر گسترش می یابند یا خیر. همچنین بهتر است در مناطق گرمسیری که زمستان ندارند گیاه را غبارآلود کنید تا رطوبت را افزایش دهد.

تاثیر سرما در زردی برگ گیاهان خانگی

تاثیر سرما در زردی برگ گیاهان خانگی

۴ -کمبود نور

گیاهانی که نور بسیار کمی دریافت می کنند ، اغلب قبل از ریزش برگها ، روی برگهای تحتانی آن ها زرد می شود. اگر این مشکل گیاه شماست ، سرنخی وجود دارد که می توانید به دنبال آن باشید.

گیاهی که از کمبود نور زرد شود معمولاً در طرفی که از منبع نور دور باشد زرد می شود. به عنوان مثال برگهای نزدیک پنجره تمام نور را می گیرند و طرف مقابل را مسدود می کنند. یک روش عالی برای رفع این مشکل این است که هفته ای یکبار گلدان را بچرخانید ، بنابراین همه طرف ها به نور طبیعی دسترسی دارند.

اگر اینگونه است ، گیاه را به مکان آفتابی تر منتقل کنید و ببینید که چگونه کار می کند. اگر نور پنجره خانه کم است به ویژه در زمستان ممکن است لازم باشد که نور مصنوعی ایجاد کنید.

۵ – کمبود مواد مغذی در زردی برگها

اگر گیاه تمام مواد مغذی مورد نیاز را دریافت نکند ، ممکن است برگها زرد شود. اگر از آب سخت با نیتروژن کم استفاده می کنید ،زردی می تواند به دلیل کلسیم زیاد در آب باشد

با بروز این مشکل، برگهای بالای گیاه ممکن است اولین برگهای زرد باشند. در موارد دیگر ، ممکن است یک الگوی غیر معمول برای زرد شدن مشاهده کنید. به عنوان مثال ، رگ برگها ممکن است تاریک باقی بمانند در حالی که بافت بین آنها زرد می شود.

نقش کمبود مواد مغذی در زردی برگ گیاهان

زردی برگ گیاهان

مواد مغذی مورد نیاز یک گیاه بر اساس گونه متفاوت است و برخی از آنها مواد مغذی بیشتری جذب می کنند. مهم است که نیاز گیاه را به درستی تشخیص دهید وگرنه ممکن است گیاهی را از بین ببرید.

خرید یک کیت آزمایش خاک در خانه می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. اینکه بتوانید به طور دقیق نیازهای گیاه خود را مشخص کنید بسیار کمک خواهد کرد که گیاهان شاد و سالم داشته باشید.

۶ – عفونت ویروسی

اگر گیاه شما عفونت ویروسی داشته باشد ، ممکن است لکه های زرد رنگ را روی برگها در سراسر گیاه پخش کند. این ممکن است همراه با تغییر شکل برگها و ساقه ها و همچنین گلهای تغییر رنگ یافته باشد.

عفونت های ویروسی در گیاهان قابل درمان نیستند و می توانند تمام گیاهان حساس اطراف را آلوده کنند .به محض اینکه گیاه مریضی مشاهده شد ، آن را از بقیه گیاهان جدا و قرنطینه کنید.

می توانید برای نجات گیاه گام بردارید اما ابتدا باید ویروس را شناسایی کنید. برخی از داروهای درمانی می تواند شامل قارچ کش باشد ، در حالی که در برخی دیگر ممکن است نیاز به برداشتن قسمت های سالم و تکثیر مجدد گیاه باشد.

اگرچه در برخی مواقع مجبور هستید گیاهانی را که نمی توانید احیا کنید را دور بریزید. قبل از استفاده مجدد قیچی هرس و گلدان را بشویید و استریل کنید.

با سپاس از همراهی شما برای بهبود عملکرد این محتوا نظرات خود را در انتها برای ما بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *